Blauw of groen of..?

0


That’s the question. Welke kleur ga ik de romp geven? Gaat het donker blauw worden of een donker groene kleur? Want als de Bolder er toch uit gaat voor onderhoud, dan ook maar gelijk de romp (alweer!!) in de lak zetten. Maar dan is de vraag; welke kleur dit keer?

 

Foto: Voorbeeld van RAL kleuren

Vorige winter heb ik zitten bikkelen en vernikkelen op de romp. Die moest nodig behandeld worden. Roest van het vele zoute water weg werken en de beschadigingen van de afgelopen jaren ook maar gelijk weg werken met een paar lagen 2K primer en twee lagen 2K verf. De verf die ik toen heb gebruikt was Sigma Blauw 2 componenten. Geweldige verf die je zelfs bij min 10 er nog op kan kwakken. Echt verven is het niet. Rollen en de hoekjes met een kwast. Normaal wordt deze verf gespoten op de werf. Alleen het nadeel van deze verf is dat het zeer snel verkrijt. Het wordt dof en de kleur vervaagt mij iets te snel. Ik was van mening dat ik met een 2 componenten verf er wel een paar jaar mee kon doen. Helaas..!!!

Als ik toch uit het water ga voor onderhoud en reparatie aan het roer, en de kans heb om de romp in de 1 componenten “lak” te zetten, dan ook maar gelijk een mooie andere kleur dan wat er nu op zit. Maar dan de million dollar question; welke kleur? Donker-blauw of Donker-groen of een totaal andere kleur? RAL 5022 is wel echt blauw blauw. RAL6009 is een mooie donkergroene kleur. Keuze keuze keuze. Lastig kiezen met zoveel mooie kleuren! 

Welke kleur zou jij de romp maken? Blauw? Groen? Of een hele andere kleur? Ik weet het nog niet. Ik nijg nu naar groen, maar hou van blauw. Twijfel twijfel twijfel. 

Voor alle RAL kleuren: https://ral-nummers.nl/ral-kleuren-met-namen/ 


Een reactie posten

0Reacties
Een reactie posten (0)